info@stichting-care4gambia.nl +31(0)6 30 629 668

Fayunku Nursery School Gunjur

De Fayunku Nursery School heeft ongeveer 95 leerlingen. De vier leerkrachten die deze school rijk is, kregen geen salaris. Stichting Care4Gambia ondersteunt sinds september 2016 deze school door het salaris van de leerkrachten te betalen.

Leerlingen van de Christelijke Basisschool Sjaloom in Rutten hebben in het schooljaar 2017/2018 zendingsgeld ingezameld voor Stichting Care4Gambia. De opbrengst hiervan was bedoeld voor speeltoestellen voor de Fayunku Nursery school in Gunjur.
Deze speeltoestellen zijn in Gambia gemaakt en door de leerkrachten van de Fayunkuschool zelf geverfd in hun vrije tijd. Zo fijn om te zien dat een ieder er erg blij mee is. De school heeft nu een mooie speelplek voor de leerlingen. Onderwijs is erg belangrijk, maar de kinderen in de leeftijd van 4 tot ongeveer 8 jaar moeten ook kunnen spelen.

Bij de schooltuin is een overdekte ruimte (Bantaba) waar de kinderen de schoolmaaltijd gezamenlijk nuttigen. Het dak hiervan was echter lek. Zondag 17 juni 2018 is er in de Chr. Geref. Kerk de Hoeksteen te Emmeloord gecollecteerd voor de stichting Care4Gambia. Met de opbrengst hiervan kon het dak van de ‘bantaba’ van de Fayunku nursery school vervangen worden. Men is meteen begonnen zodat het dak gerepareerd kon worden voor het regenseizoen van start ging.

Bij de school is inmiddels een grote moestuin gerealiseerd. De leerlingen leren hier hoe ze groente kunnen verbouwen. Alle leerlingen onderhouden deze tuin gezamenlijk en de verbouwde groente zien ze onder andere weer terug in hun schoolmaaltijd.

Tijdens het schooljaar 2018/2019 is er door basisschool Groen van Prinsterer van Urk gespaard om een waterput met zonnepaneel aan te kunnen leggen. Hieruit kunnen de leerlingen water halen voor de (moes)tuin.