info@stichting-care4gambia.nl +31(0)6 30 629 668

Fayunku Nursery School Gunjur

De Fayunku Nursery School  heeft ongeveer 95 leerlingen zij krijgen les van 4 leerkrachten. Deze leerkrachten kregen geen salaris. De Stichting Care4Gambia ondersteund met ingang van september 2016 deze school door het salaris van de leerkrachten te betalen. Bij de school is inmiddels een grote moestuin. De leerlingen leren hier hoe ze groente kunnen verbouwen. Alle leerlingen onderhouden deze tuin gezamenlijk. De verbouwde groente wordt gebruikt voor de schoolmaaltijden.

Leerlingen van Christelijke Basisschool Sjaloom in Rutten hebben in het schooljaar 2017/2018 zendingsgeld ingezameld voor Stichting Care4Gambia
De opbrengst hiervan was bedoeld voor speeltoestellen voor de Fayunku Nursery school in Gunjur.
Deze speeltoestellen zijn in Gambia gemaakt en door de leerkrachten van de Fayunkuschool zelf geverfd in hun vrije tijd. Zo fijn om te zien dat een ieder er erg blij mee is. De school heeft nu een mooie speelplek voor de leerlingen.
Onderwijs is belangrijk, kinderen in de leeftijd van 4 tot ongeveer 8 jaar op deze school moeten ook kunnen spelen.

Bij de school in de tuin is een overdekte ruimte (Bantaba) waar de kinderen de schoolmaaltijd gezamenlijk nuttigen. Zondag 17 juni 2018 is er in de Chr. Geref. Kerk de Hoeksteen te Emmeloord gecollecteerd voor de stichting Care4Gambia.  Met de opbrengst hiervan kon het dak van de bantaba  van de Fayunku nursery school vervangen worden dit was lek. Men is meteen begonnen zodat het dak gerepareerd kon worden voor het regenseizoen begint.

Overhandigen geld voor de salarissen van de leerkrachten
Samen buitenspelen
Blij met “surprise doos”
Bantaba krijgt een nieuw dak