info@stichting-care4gambia.nl +31(0)6 30 629 668

Jaarverslag 2016

Jaarverslag 2016 Stichting Care4Gambia
Het gehele jaar door zijn er hulpgoederen ingezameld, verpakt en verstuurd naar Gambia. Tevens wordt er het gehele jaar gezocht naar sponsoren.
Op de facebook pagina van de stichting wordt het gehele jaar verslag gedaan van de activiteiten van de stichting.

Januari
Er heeft een informatie stukje over de stichting gestaan in het parochieblad van de katholieke kerk in Lemmer.
Marijke en Toos zijn in Gambia geweest tijdens hun verblijf is het volgende gedaan;
*Overleg gevoerd met de bouwer van vissersboten en de eventuele aankomende schipper over de kosten van het bouwen van een vissersboot.
*Overleg met Kadubah (hoofd van de nurseryschool in Gunjur) Kadubah gaf aan dat er niet genoeg geld was om de salarissen van de leerkrachten te betalen. Stichting Care4Gambia heeft toegezegd dat wij de salarissen voor 2016 gaan betalen. Er is schoolgeld betaald voor de 3 leerlingen die wij op deze school sponsoren. Tevens is er speelgoed en kleding voor de leerlingen overhandigd.
*Verband materiaal gebracht bij de EHBO post voor vissers in Gunjur.
*Verbandmateriaal en medicijnen gebracht bij het Health center in Gunjur, ook nog enkele medicijnen waar grote behoefte aan was gekocht. Gehaakte babymutsjes en dekentjes aan moeders gegeven voor hun pasgeboren baby’s.
*Wij hadden gehoord van een kleine kliniek in Kartong, hier zijn we heen gereden met in de auto verband materiaal. Bij de kliniek aangekomen gevraagd aan de verbaasde medewerkers of we in hun voorraad kast mochten kijken. Hier bleek ook een tekort aan verbandmateriaal, dus de auto uitgeladen en de medewerkers blij gemaakt.
*Omdat wij regelmatig hulpgoederen naar Gambia versturen en die opgehaald moeten worden hebben wij besloten dat Buba op kosten van de stichting rijlessen mag nemen om zijn rijbewijs te halen.
* Op feestelijke wijze trainingspakken die gedoneerd zijn uitgedeeld aan de voetbalvereniging van Gunjur.
 Februari
*Website is aangepast met nieuwe projecten.
*Dia presentatie gemaakt over de stichting voor een kerk.
 Maart
* Collecte gehouden voor de stichting tijdens biddag.
* Basisschool de Lichtboei heeft een musical opgevoerd opbrengst was voor de stichting.
* Sponsor gevonden voor een kind, hiervoor is schoolgeld betaald.
* Bestuursoverleg gevoerd over de stichting.
April
*22 april is er een bloemetjes markt gehouden op basischool de Lichtboei, opbrengst is voor de stichting.
Mei
*Marijke is samen met Dia Kapitein in Gambia, zij bezoeken de projecten en hebben in het Health center in Gunjur gewerkt.
Er is met behulp van een aantal leden van de voetbalvereniging een ruimte schoongemaakt in het Health center in Gunjur. Hier is de gedoneerde couveuse geplaatst.
*7 juni overleg tussen Marijke en Toos.
* Wij hebben besloten om de Fayunku school in Gunjur te ondersteunen. Deze school telt op dit moment 60 leerlingen.
Er zijn 3 leerkrachten die op dit moment geen salaris krijgen. Als bestuur hebben wij besloten om voor het schooljaar 2016/2017 het salaris van de leerkrachten te betalen.
* Nieuwe sponsor voor schoolgeld en uniformen voor sponsor kindje.
* Aanpassingen website met o.a. nieuw project en nieuwe donateurs.
Juli
* Dia Kapitein komt in het bestuur van de stichting.
* 15 juli overleg tussen 4 goede doelen stichtingen in Lemmer die alle vier actief zijn voor kinderen in Africa.
* 22 juli bestuursoverleg.
Augustus
* Via een sponsor heel veel tubetjes tandpasta gedoneerd gekregen. Zij hebben ook gezorgd voor financiën voor het transport naar Gambia.
*6 september bestuursoverleg.
* Er is een brief opgesteld om naar bedrijven te sturen voor sponsoring van de stichting.
* 29 september Marijke en Toos zijn naar het Menso Alting College in Zwolle geweest. Zij hebben hier aan een klas studenten verpleegkunde een voorlichting gegeven over de stichting. Deze klas moet een project doen voor een goed doel en hebben hiervoor gekozen voor onze stichting. zij proberen geld in te zamelen voor de aanleg van een watertap bij de Fayunku school in Gunjur en als het lukt voor een behandel bed op de EHBO van het Health center.
*25 oktober overleg tussen Marijke, Dia en Toos.
* 31 oktober zijn Marijke en Toos voor twee weken vertrokken naar Gambia. Tijdens dit verblijf alle projecten bezocht. Schoolgeld van sponsor kinderen betaald, salarissen van de leerkrachten van de Fayunku school betaald tot januari 2017.
* Eindelijk kon Buba zijn in mei reeds behaalde rijbewijs ophalen.
November
* Er zijn diverse bedrijven aangeschreven om sponsors te vinden voor rugtasjes voor de leerlingen van de Fayunku school, helaas tot nog toe zonder resultaat.                                   December
* Dia Kapitein stopt om gezondheid redenen met haar bestuursfunctie binnen de stichting.
* Zwangerfit in Lemmer heeft op haar facebook pagina een oproep geplaatst om kraampakketten te doneren aan onze stichting.
* Er zijn busjes gemaakt door de 4 goede doelen stichtingen die samenwerken in Lemmer, om in bedrijven te plaatsen voor donaties.
* Kerstkaarten verstuurd naar donateurs.
* De website is helemaal up to date gemaakt.