Jaarverslag 2018

Jaarverslag Stichting Care4Gambia 2018
Het gehele jaar door zijn we op zoek naar sponsoren. We verzamelen hulpgoederen, pakken deze in en verzenden ze naar Gambia.
Januari
10 jan. zijn de busjes die in winkels staan voor 4 goede doelen in Lemmer geleegd.
Februari
Marijke en Toos zijn in Gambia geweest. Daar zijn de volgende dingen gedaan.
* Salarissen voor de leerkrachten van de Fayunkuschool betaald voor 2e helft schooljaar 2017/2018
* Babybedjes en bevallingsbed gebracht bij Health center in Gunjur.
* Wij hebben de officiële heropening van het Health center bijgewoond. Dit was opgeknapt.
* Nederlandse vlag voor onze vissersboot overhandigd aan de kapitein.
*  Schoenendozen uitgedeeld aan de leerlingen van de Fayunkuschool deze zijn gesponsord door leerlingen van de Sjaloomschool uit Rutten.
* speeltoestellen voor de Fayunkuschool besteld deze worden gesponsord door de Sjaloomschool uit Rutten.
* Verbandmiddelen naar EHBO post en Health center gebracht.
* Rijst gekocht voor een paar zeer arme families.
*  Nieuwe sponsor gevonden voor de zusjes Sebou Mariama en Amie Jatta.
Maart
5 maart Geert Lammers plaatst een vlog op facebook met de oproep om EHBO dozen aan de stichting te doneren.
Marijke en Eef zijn in Gambia geweest Hier hebben zij onderstaande gedaan.
* Tuingereedschap gekocht voor de groentetuin van de Fayunkuschool.
* Nieuwe EHBO post in Kartong bezocht en verbandmiddelen geschonken.
* Aanbetaling gedaan voor het bouwen van een rook vrije keuken op compound in Gunjur. Dit wordt gesponsord door de diaconie van de kerk in Emst en de Stichting Care4Gambia.
AED gekregen gesponsord door een dokterspost uit Oene.
Mei
25 mei Overleg Marijke en Toos over lopende zaken.
De Stichting heeft poloshirts besteld met het logo van de Stichting Care4Gambia erop om ons tijdens presentaties e.d. goed zichtbaar te laten zijn.
* De vissersboot van de Stichting is in Gambia opnieuw geschilderd.
* Marijke is naar de Sjaloomschool in Rutten geweest om foto’s te laten zien van de door de school gesponsorde speeltoestellen.
* Er is een collecte voor de Stichting Care4Gambia gehouden in de Chr. Gereformeerde kerk de Hoeksteen in Emmeloord met de mooie opbrengst van €780.00
Juli
* Met een kraam op het Luierfestival gestaan. Opbrengst €0.00.
* 24 Juli is onze nieuwe website online gegaan.
* 28 Juli zijn er dozen weggebracht voor transport naar Gambia.
* 4 Sept. Een bedankje in het kerkblad voor de mooie opbrengst van de collecte.
* 14 sept. Overleg Marijke en Toos;
– Groen van Prinsterenschool in Urk wil de Stichting Care4Gambia sponsoren met zendingsgeld.
– Sjaloomschool in Rutten wil nog een speeltoestel voor de Fayunkuschool sponsoren. De school wil nog graag een trampoline.
– Er zijn een aantal mensen die ons op de achtergrond willen meehelpen b.v. met inpakken dozen. Mochten we hulp nodig hebben zullen we hen benaderen.
– Er worden nota’s voor het schoolgeld van onze sponsorkinderen naar de donateurs gestuurd. Zodat we het schoolgeld in November tijdens ons verblijf in Gambia kunnen betalen aan de scholen.
Oktober
* 1 okt. Overleg met de 4 goede doelen stichtingen in Lemmer. Besloten is om te stoppen met de busjes in de winkels. Iedere stichting heeft iets over zijn/haar werk verteld. Mocht iemand nog ideeën hebben voor samenwerking dan kunnen we weer contact met elkaar opnemen.
* Marijke en Toos zijn in Gambia geweest.
– Overleg bestuursleden van de Stichting Care4Gambia.
– Hier al onze lopende projecten bezocht.
– Hulpgoederen gebracht naar het Health Center in Gunjur, de EHBO posten in Gunjur en Kartong.
– Voetbal kleding naar de voetbalschool in Gunjur gebracht. Hier tevens een interview gegeven aan een journalist van een landelijke krant. Die heeft een mooi artikel geschreven over her werk van de Stichting Care4Gambia.
– Schoolgeld voor onze sponsorkinderen betaald. Schooluniformen voor ze laten maken en schriften en potloden gekocht die nodig waren.
– Deel van de salarissen van de leerkrachten van de Fayunkuschool betaald voor dit schooljaar.
– Voor diverse gezinnen rijst gekocht.
– Veel patiënten die bij ons kwamen zo goed mogelijk behandeld en/of advies gegeven.
– We zijn 4 dagen naar Bansang geweest en van daaruit naar Kunting gegaan om in het ziekenhuis daar patiënten te helpen. Hier staat een mooi gebouw maar dat is alles geen personeel geen materiaal. Een gebied met ontzettende armoede en ondervoeding. In twee en halve dag 625 patiënten gezien met 4 verpleegkundigen. Wij hebben hulp gehad van Ousman en 2 andere verpleegkundigen die ieder een dag hebben meegeholpen.
– Wij zijn lid geworden van de Gunjur Development Association. Deze doet veel goed werk in Gunjur en omgeving wij voelen ons hier erg bij betrokken.
* Dozen met hulpgoederen weggebracht.
* Besloten om ons lidmaatschap van de VSG (Verenigde Stichtingen Gambia) op te zeggen dit heeft voor ons geen toegevoegde waarde.
December
* Kerstkaarten naar sponsors gestuurd.