Jaarverslag 2020

Jaarverslag Stichting Care4Gambia 2020

• Door het hele jaar zijn er dit keer extra hulpgoederen verzonden i.v.m. Corona.
  • Op social media zijn we ook weer actief geweest, door het hele jaar worden er verslagen gedaan van de activiteiten die de stichting doet.
  • Er is geregeld overleg tussen de bestuursleden, dit keer veel telefonisch.

In Januari hebben we een bestuurswisseling gehad. De secretaresse (Toos Kuipers) heeft afscheid genomen. Hiervoor in de plaats een nieuwe ‘medewerker’ gekomen die de functie als beheer van de website op zich neemt, maar tevens zorgt voor de hele (sociale) media. Ook hebben we een nieuwe penningmeester en medebestuurslid. Daarnaast hebben we een aantal donateurs erbij gekregen.

Marijke heeft tijdens haar verblijf in Februari in Gambia veel kunnen realiseren:

• De onderwijzers betaald.
  • De schoolkinderen hebben nieuwe uniformen gekregen, boeken en het schoolgeld is betaald.
  • Er is een nieuwe rookvrije keuken gebouwd.
  • Medicijnen in ziekenhuizen gebracht.
  • Zorg gedragen voor eten op de arme compounds.
  • Veel wondverband weggebracht naar EHBO-posten en ziekenhuizen.
  • Veel mensen kunnen helpen met wonden.

In Maart is het mogelijk gemaakt dat de kinderen van de Fayunku school in Gunjur een schoolreisje hadden. De kinderen van de Fayunku school hebben allemaal een nieuwe rugzakje gekregen, deze zijn gesponsord door de Rabobank.

We hebben dit jaar vijf keer geld overgemaakt, omdat Marijke er zelf niet heen kon i.v.m. de Corona. Dit geld is besteed aan eten en malariatabletten waar op dat moment grote behoefte aan was.

In de maand mei hebben we bloeddrukmeters, mondkapjes, handschoenen, en vitamines opgestuurd.

In de maand oktober is er in de christelijke gereformeerde kerk voor onze stichting gecollecteerd. Ook kregen we in de maand oktober een zeer grote gift in de vorm van wondverband. Deze zijn ondertussen verstuurd en allemaal uitgedeeld in de ziekenhuizen.

Ook is de knutselkeet druk aan het breien en haken geweest. Een prachtig resultaat: mooie dekentjes voor babybedjes, sokjes  en mutsjes.

Eind van het jaar hebben alle sponsoren een mooie kerstkaart van ons gehad.