Jaarverslag 2022

Jaarverslag 2022 stichting Care4Gambia
Door het hele jaar is er contact geweest met de bestuursleden zowel via de telefoon als bij elkaar. Veel contact geweest via telefoon omdat er nog wel covid speelde.

Januari:

• Contact met bestuursleden via telefoon
  • Dozen zijn verstuurd
  • Site bijgewerkt
  • Babypoeder is aangekomen in Gambia
  • Druk bezig met KVK, Mollie en UBO, ze zijn strenger geworden dus alles moest opnieuw ingeleverd worden

Februari:

• Marijke is naar Gambia geweest
    • Dozen, vooral kraammaterialen en verbandmaterialen naar ziekenhuis gebracht
    • Doptone overhandigd aan ziekenhuis, dit is gesponsord door verloskundige Corine van verloskundigenpraktijk NOP/Lemsterland
    • Leerkrachten van de Fayunka school zijn betaald
    • Veel patiënten gezien en geholpen
    • Babypoeder aan de baby’s gegeven die het hard nodig hadden
    • Gezinnen hebben eten gekregen
    • Kinderen in de Moskee geholpen

Maart/April

• Bezig geweest met nieuwe folder te maken
  • KVK, Mollie en UBO, alles is goed gekeurd

Mei:

• Marijke, Sanne en Ineke naar Gambia
    • Deze keer hebben wij wat meer vrije dagen gehad omdat Kaba ging trouwen en Sanne was mee. Maar we hebben wel veel patiënten kunnen helpen. Er waren niet veel dozen meer maar wat wij nog hadden staan hebben wij verdeeld en naar het ziekenhuis gebracht, materialen gebracht naar de EHBO posten en natuurlijk hebben wij een bezoekje gebracht aan de Fayunka school.
  • In de tijd dat wij er waren heeft Kaba een feest gehouden voor familie en vrienden omdat hij ging trouwen. Een week later is hij getrouwd voor de Moskee.
  • Klaas is geweest voor de boekhouding, alles is nu in orde

Juni t/m oktober:

• In juni is de vissersboot vernieuwd en opnieuw geverfd. Hierdoor konden ze het water weer op.
  • In juli zijn er weer 34 dozen naar Gambia vertrokken
  • Ineke is bij Marijke geweest om alle gedoneerde spullen in te pakken voor het transport
  • Alle dozen zijn goed aangekomen in Gambia en deze zijn door Kaba opgehaald
  • De nieuwe folder is klaar.
  • Ook zijn er aanpassingen geweest op de website.
  • Er is voor de stichting gecollecteerd bij de kerk ‘Hoeksteen’ in Emmeloord hiervoor zijn we erg dankbaar.
  • De magazine Noordoostpolder heeft een stukje geschreven over de stichting deze kwam in de maand oktober uit. Dankbaar dat ze deze reclame voor ons gemaakt hebben.

November:

• Donatie gekregen van veel slippers en crocs van schoenenwinkel Aukje Dijkstra uit Lemmer. Een gedeelte is meegenomen naar Gambia andere gedeelte komt via het transport binnen en dan delen wij deze uit.
  • In Gambia geweest:
    • Wij hebben de dozen uitgepakt en weg gebracht
    • Voedsel gebracht aan gezinnen
    • Schoolgeld en uniformeren voor de kinderen betaald
    • Veel patiënten mogen helpen
    • De EHBO posten weer mogen voorzien van nieuwe verbandmaterialen.
    • De Fayunka school heeft nieuwe batterijen gekregen. Nu kunnen ze namelijk het watersysteem weer gebruiken. Hierdoor hoeven ze geen extra kosten te betalen voor hun water maar wekken ze zelf stroom op om water te krijgen van de watertank.
    • Ziekenhuizen bezocht zowel in Gunjur maar nu ook 2 nieuwe in Nyofelleh en Nemasu. Deze 2 gaan wij nu ook ondersteunen met materialen.

December:

• Donatie gekregen van Baby hope hier hebben wij het volgende van gekocht:
    • Materialen o.a. bloeddrukmeters, bloedsuikerapparaten, oorthermometers, baby- weegschalen en dopplers.
    • Deze hopen wij in januari en in maart uit te delen aan de ziekenhuizen.
  • Eind december hebben wij kerstkaarten gestuurd.