Jaarverslag 2023

Januari/februari

• Marijke is samen met Jan en Marleen naar Gambia geweest
    • De keuken van Kaba laten maken
    • Alle materialen die door de stichting ‘Baby Hope´ gesponsord zijn, zijn naar het ziekenhuis gebracht
    • De leraren van de school betaald
    • Rijst gekocht
  • Het Antonius ziekenhuis heeft een prachtig bedrag geschonken. Hier hebben wij de volgende dingen voor gekocht:
    • Sterilisator
    • 2x centrifuge (voor het drogen van bloed voor onderzoek)
    • Microscoop
    • Handschoenen en pleisters
  • Ook zijn we benaderd door de vereniging ‘De Lions’ voor een project. De aanvraag is inmiddels ingediend hiervoor.

Maart

• Er zijn dozen ingepakt en verstuurt. In totaal waren dit 45 dozen.
  • Marijke en Ineke zijn bij elkaar geweest om dingen door te bespreken en dozen in te pakken.
  • Ineke is met haar familie en naar Gambia geweest. Ze hebben de volgende dingen kunnen doen;
    • Door een mooie donatie meerdere gezinnen eten kunnen brengen
    • De keuken is klaar
    • 8 nieuwe sponsoren kinderen voor school betaald
    • De dozen uit gepakt en verdeeld
  • Mooie donatie gekregen van Loubna, hierdoor hebben we een put kunnen laten maken voor een tuin voor de vrouwen.
  • Meerdere kinderen kunnen sponsoren om naar school te kunnen (25 kinderen)
  • Van stichting Philadelphia hebben we vele materialen zoals speelgoed en handdoeken gekregen

April:

• Kaba Badjie en Awa zijn ouders geworden van een gezonde dochter Mariatou
  • De put is gemaakt voor de tuin voor de vrouwen. Deze is 22 meter diep geworden

Mei t/m oktober

• Meerdere malen is er contact geweest onder de bestuursleden
  • In augustus zijn er weer dozen aangekomen en deze heeft Kaba naar het ziekenhuis gebracht. Ze waren erg dankbaar voor alle materialen en de donatie van het Antonius ziekenhuis is aangekomen voor het laboratorium.
  • In september is er een speciale collecte gehouden voor ons in de Christelijke Gereformeerde Kerk in Emmeloord. Dominee Bram nam hier afscheid en wilde graag de collecte voor de stichting houden. Hier is een prachtig bedrag uitgekomen.
  • Er zijn weer dozen verstuurd met vele materialen

November

• Akkie Schilstra, Marleen Lemson, Marijke en Ineke zijn voor 3 weken naar Gambia geweest. We hebben daar veel prachtig werk mogen doen.
    • Gezinnen hebben rijst en olie gekregen
    • School geld en uniforms zijn betaald
    • En ontzettend veel patiënten mogen helpen
    • Bij de put gekeken die gemaakt is van een donatie
    • Er is een begin gemaakt om een watertap aan te kunnen legen.
  • We kijken allemaal dankbaar en met en voldaan gevoel terug op de ze drie geweldige weken

• Deze maand hebben we een nieuwsbrief gemaakt
  • Doordat er weer veel materialen zijn binnen gekomen kunnen we weer een lading dozen versturen
  • Eind december zijn er kerstkaarten verstuurd