info@stichting-care4gambia.nl +31(0)6 30 629 668

Schoolgeld voor de kinderen

Stichting care4gambia, gunjur, fayunkuschool

Het gemiddelde inkomen van een werkende ouder in Gambia is ongeveer €25,00 per maand. Dat is niet veel als je bedenkt dat daar de dagelijkse dingen van betaald moeten worden. Eten, wonen, water, kleding e.d. En dan moet ook de school voor de kinderen nog betaald worden. Een nursery school kost ongeveer €75,00 per jaar, een heel bedrag voor de ouders. Wij hebben mogen ervaren hoe het is om kansarme kinderen te ondersteunen door ze naar school te laten gaan. Om te leren lezen, schrijven, zingen en samen spelen, maar ook om Engels te leren spreken. Ze gaan met heel veel plezier naar school. Daarom ondersteunen we gezinnen zodat het kind naar school kan. Een kind is verplicht om een schooluniform te dragen wat ook door de ouders betaald moet worden. Op dit moment wordt door de Stichting voor onderstaande kinderen schoolgeld en uniformen betaald.

* Marijke Jatta gesponsord door een familie uit Utrecht

* Isatou Fadera gesponsord door een familie uit Lemmer

* Tweeling Assan en Ousain Saine gesponsord door een familie uit Emst

* Mariama Samateh gesponsord door een familie uit Lemmer