info@stichting-care4gambia.nl +31(0)6 30 629 668

Even voorstellen

Bestuursvoorzitter Marijke Holtland – de Vries
Marijke is kraamverzorgster, moeder van vijf kinderen en werkt in de zorg. Met haar kennis en expertise kan ze goed inschatten wat er nodig is op medisch gebied. In Gambia steekt ze dan ook graag de handen uit de mouwen door te helpen in klinieken of kraamcentra. “Wat ik daar zag tartte elk voorstellingsvermogen”, aldus Marijke. “Ik wist dat ik daar iets mee moest. Inmiddels is Gambia een soort tweede thuis voor me, waar ik me met ziel en zaligheid voor inzet.”

Secretaris Ineke Bokzijl-Greven
Ik ben Ineke Blokzijl-Greven, ben verpleegkundige en in 2017, nadat ik mijn studie had afgerond, heb ik twee maanden in Gambia gewerkt en gewoond. Het was een indrukwekkende tijd en heb veel mogen zien maar ook veel gedaan in het ziekenhuis en bij de mensen thuis. Sindsdien kom ik eigenlijk elk jaar terug om er weer te helpen waar nodig is; in het ziekenhuis, op de compound of zelfs op huisbezoek. Door de kennis die ik als verpleegkundige mee neem, probeer ik de mensen daar zoveel mogelijk (mee) te helpen waar ik kan. De glimlach die je krijgt voor het plakken van een pleister is zo dankbaar dat je je er thuis voelt! En dit doe ik elke keer weer met liefde!

Penningmeester Klaas de Vries
Mijn naam is Klaas de Vries. Ik ben 55 jaar, heb twee dochters en een kleindochter in Drachten en ben zelf woonachtig met mijn vrouw Aaltje in Purmerend. Ik ben, als zelfstandig ondernemer, belastingconsulent en financieel coach. Als penningmeester ben ik verbonden aan de Stichting Care4Gambia en houd ik de financiële administratie bij.

Bestuurslid Anita de Wit
Anita heeft jarenlange ervaring als ziekenverzorgende en is Sinds 2003 actief voor de stichting Care4Gambia. Na een indrukwekkend verblijf in Gambia heeft ze met eigen ogen kunnen zien en ervaren dat je echt wat kunt betekenen voor de mensen daar.

Bestuurslid Buba Badjie
Zijn naam is Buba Badjie, beter bekend als Kaba. Hij leeft samen met zijn familie in Gunjur, een belangrijk vissersdorp in Gambia en zet zich graag in voor de Stichting. “Het geeft mij een goed gevoel om betrokken te zijn bij de Stichting”, aldus Buba (Kaba), “ik draag graag mijn steentje bij aan het goede werk dat we hier doen.”

Bestuurslid Yaya Jatta
Yaya woont in Gunjur en weet alles van hospitality. Hij is er van overtuigd dat hij de welvaart en het welzijn in zijn land kan verbeteren met behulp van de juiste projecten. Yaya is samen met Buba in afwezigheid van het Nederlandse bestuur het gezicht van Stichting Care4Gambia en toezichthouder bij de verschillende projecten.